First story - Reisverslag uit Banjar Delodpeken, Indonesië van AliceIndonesie - WaarBenJij.nu First story - Reisverslag uit Banjar Delodpeken, Indonesië van AliceIndonesie - WaarBenJij.nu

First story

29 April 2014 | Indonesië, Banjar Delodpeken

Selamat pagi!

Na heel veel moeite heb ik nu toch eindelijk een blog account aangemaakt! Aangezien de WiFi hier niet super is duren sommige dingen zoals downloaden best lang!
Zal eerst even vertellen hoe mijn huis er uit ziet. We hebben 3 slaapkamers, 2 met 2 bedden en 1 met 3. Mar en ik slapen samen, 2 Franse meisjes Ahora en Lisa slapen samen en Jacobine, femme en Sindy slapen samen (NL, NL, Frans).

Verder zijn er nog 2 jongens, die slapen in een ander huis.

Jacobine en Femme hebben ook een scooter gehuurd net zoals Marlie en ik. We gaan echt overal naar toe op onze motorbikes dus we doen ook veel samen!

Even een korte update:
Weekend 1, weekend van aankomst hebben we een vulkaan Batur beklommen.

Weekend 2, padangbai, heel leuk plaatsje met witte stranden en blauwe zee. Half uurtje van onze woning af.

Weekend 3: thuis.
Weekend 4: lovina trip, noord Bali (waterval, tempel, natuur)

Weekend 5: uluwatu, slapen op het strand in Balangan, seminyak surfen en stappen in Kuta!

Voor de rest hebben we een aantal dag tripjes gedaan zoals naar jimbaran en stadjes hier in de buurt. Kortom, ik heb al redelijk veel gezien van Bali!

Naar m'n zin heb ik het ook zeker. Hier op het project terrein staan alle klaslokalen en de accommodaties voor de vrijwilligers. 5 min scooteren en 10 min lopen is het strand + de super luxe beachclub. De locals van hier zijn super aardig en nemen je overal mee naar toe!
Zo hebben we al een crematie van een oma van een meisje hier meegemaakt. Zo anders als bij ons, onvoorspelbaar... Iedereen vrolijk en zelf het lichaam verbranden waren de meest opvallende dingen.

Verder zijn we vandaag meegenomen naar een soort herstellings huis voor kinderen met kanker die net hun chemo therapie hebben gehad hier in Denpasar. Het schijnt zo te zijn dat in ieder geval de eilanden ten oosten van Bali geen goede chemo kuren hebben waardoor ze naar Denpasar komen. Heel sneu om te zien al die kindjes...

Het lesgeven en vrijwilligerswerk is echt heel erg leuk! Lekker met die kinderen grappen en grollen, ze wat leren en ze een leuke dag bezorgen! Het enige nadeel is dat het elke maandag t/m donderdag van 15:30/18:30 is... Niet veel dus.

Ben ondertussen ook al 2x ziek geweest. Eerst een allergische reactie en later de Balibelly zoals ze dat noemen.

Dit was even een kleine samenvatting van de afgelopen 4 weken, volgende verhalen meer gedetailleerd!

Liefs Alice